fredag 27. mai 2011

Dagens fangst

I dag ble det bake dag :) Det ble horn fylt med ost og skinke.
Oppskrift:
1/2 pk. gjær
1ss smeltet margarin
2dl lunken melk/vann (jeg bruker melk)
1/2ts salt
ca. 5dl hvetemel.
- løs opp gjær i melk og smør (dette har en temperatur på ca 37grader)
- rør inn salt
- tilsett hvetemel og elt deigen til den er glatt og slipper redskp og bolle.
- Hev til dobbel størrelse. 

- Kjevl deigen til en runding.
- Del deigen opp som en pizza.
- Strø på ost og skinke
- Rulles sammen.
- pensles med melk, egg eller vann.
- Stekes på 240grader i ca 8-10 min.
- avkjøl på rist og nyt :)
Denne oppskriften gir ca 8 horn. Jeg pleier å 6 doble deigen når jeg lager. Kjekt å ha på lur i fryseren:)




Nå skal jeg prøve meg på hjemmelaget soft-is :) :) nam nam

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar